utorok, marca 18, 2008

Spectacular, Spectacular, Spectacular


Takto vykrikoval Harold Zidler v nezabudnutelnom Mouline Rouge ked predstavoval svoju novu show. A takto zacina aj tento maly kriticko-sugestivny prispevok na temu: " Co sme za uplynule mesiace videli... ". Bolo toho hodne ale dovolim si tu spomenut tri vecsie kusy :).


Holiday on Ice: Mystery



Na tomto kuse sme sa s Andy velmi nezhodli. Jej sa to velmi pacilo, moje pocity boli skor rozpacite. Vadila mi relativne zvlastna choreografia. Jedna zo scen je podla mna choreograficky uplne mimo. Proste mi ten tanec k tej hudbe nesedel a uz vobec nie ako forma nejakeho vyrazu. Sucasne vykony jednotlivych vystupujucich boli mierne rozpacite. To ze sa cloveku nepodari skok ako planoval, ci dokonca pri nom padne ku krasokorculovaniu nejako patri. Ale roztrasene nohy, opatrne ba az bojazlive najazdy uz moc nie. Navyse v masovych scenach vladla ista nesurodost a tak miestami posobili kostrbato. Ale rozhodne sa oplatilo toto predtavenie vidiet. Mystery je navyse na temu Alenka v risi divov, takze ak mate deti, rozhodne ich zoberte zo sebou :)



Ja: 6/10


Shen Yun a.k.a. Letajici Cinani



Shen Yun, slubovali sme si od toho celkom dost, ocakavania to naplnilo, ale cele sa to nieslo v silne politickom duchu, ktory hodne skodil.


Predstavenie to bolo krasne, velmi krasne. Plne ladneho tanca a pohybov. Fakt nechapem ako dokazu tie tanecnice doslova plavat na podiu. V dlhych sukniach, robiac malicke krocky vyzeraju ako keby sa nad podiom vznasali a nie na nom chodili. Pestrofarebne, plne cinskych povesti a historickych suvislosti. Bohuzial aj priamych politickych narazok na aktualny rezim. Shen Yun je subor z New Yorku, jedna sa o "zapadnych" cinanov, ktory sa na politicku situaciu v krajine pozeraju uplne inak. Vzhladom na silny nesuhlas s politikou cinskej vlady asi toto predstavenie nikdy v Cine neuvedu, skoda. Shen Yun prinasa divakom to, co Cinska kulturna revolucia znicila a odsudila k zaniku. Klasicky cinsky tanec, klasicke cinske povesti v absolutne profesionalnom spracovani a uzasnymi choreografiami. Pri pozornejsom pohlade neunikne fakt, ze 10 tanecnic v jedne scene odtancuje paralelne az 5 nezavislych pohybovych zostav. Fantasticke. V pripade, ze sa dokazete povzniest nad politicky kontext tohto predstavenie prezijete nadherny zazitok. Ja som sa cez to politikarcenie preniest nedokazal a tak som ho mal s ciernymi skvrnkami.

Ja: 9/10


Lord Of The Dance



Predpokladam, ze toto vam predstavovat netreba ;). A pokial ano tak oficialna stranka vam snad toho napovie vela. Ocakavania boli obrovske, listky na celkom dobre miesta, hups, chyba lavky. Organizatory to absolutne nezvladli. Este 30minut po zaciatku predstavenie mi poza chrbat chodili ludia a hladali si svoje miesta. To ma fakt dorazilo. Vedla mna sa po tych 30minutach uvelebila nejaka slecna, ktora si samozrejme nemohla vypnut mobil pred vstupom do salu, ale musela nas oboznamit s jej aktualne nastavenym zvonenim. Show, ouuu jeee, to bolo ine kafe. Hlavny predstavitel uz dlhsiu dobu nie je velky M. Flatley. Ale jeho nahradnik bol skvely. Mal svoje chyby, celkovy prejav bol miestami strojeny a postradal Flatleyho prirodzenost, ale bol dobry. Damn dobry. Dokonca aj narocne stepovacie pasaze, ktore Flatleyho preslavili zvladal velmi dobre. Inak show ponukla presne to co som ocakaval. Zabavu, tanec, rytmus, dynamiku a samozreme, standing ovation. Bez tych sa asi ani jedna show nekonci. Bohuzial show neprekrocila svoj tien a ponukla to co od nej clovek ocakaval, nic viac, ale ani nic nemenej. Pestra davka irskeho tanca doplnena spevom a baletom. Objavili sa tam aj huslistky, ale tie mi nejak nesedeli, nemali tu energiu ako povodna dvojica (z DVDka). Zaver, rozhodne ist. Ale rozhodne s inym organizatorom!

Ja: 7/10


V Praze je blaze...


Nezufajte, pre vas zo slovenska som nasiel niekolko predstaveni ktore by sa vam mohli pacit a urcite by ste na ne chceli ist ;): Lord Of The Dance Steel Arena, Kosice. Pan Ladu (Jevgenij Pljushcenko) Steel Arena, Kosice a Samsung Arena, Bratislava. A na zaver Andrea Bocelli Steel Arena, Kosice.

A na co pojdeme s Andy najblizie. Ak sa podaria listky tak na Pljusha ;)

Žiadne komentáre: